Algemene Ledenvergadering

wordt gehouden op 12 maart 2024

In de zaal van de Felicitaskerk.

Aanvang 20.00 uur (inloop vanaf 19.30 uur)

Neem vooral uw papieren Nieuwsblad mee met de Agenda van deze avond.

Na afloop zal Herman een diapresentatie houden over onze tuinenreis van vorig jaar naar Kent en Sussex.

Ook de moeite waard als u niet bent meegeweest met deze reis.

Tijdens de komende Algemene Ledenvergadering op 12 maart,

word ik door het bestuur voorgedragen om de vacature van voorzitter binnen het bestuur in te vullen.

Dat vind ik een hele eer. Ik licht graag toe waarom ik zelf deze functie wil vervullen.

Sinds 2022 ben ik lid geworden van Groei & Bloei. Ik heb sinds die tijd ontzettend veel geleerd van iedereen die ik heb ontmoet.

Vanaf mei 2023 ben ik met het bestuur gaan meelopen.

In deze periode heb ik veel gezien van de vereniging en heb ik ook een bijdrage mogen leveren in het bedenken en organiseren van activiteiten. Het bestuur heeft mij met open armen ontvangen en de onderlinge samenwerking gaat goed.

Er is al negen jaar geen voorzitter meer bij onze afdeling. Tijd dus om daar verandering in te brengen! Ik vind het leuk om betrokken te zijn bij de afdeling en om plannen te maken wat we met elkaar kunnen doen en hoe we informatie (en plantjes) kunnen delen. Verder ben ik goed in netwerken binnen de vereniging, maar ook daarbuiten met andere tuinliefhebbers in de regio om van elkaar te leren. Ik kan goed het overzicht houden en vragen stellen om te zorgen dat we niks vergeten als bestuur. Kortom ik beschik over de juiste vaardigheden om voorzitter te zijn, uiteraard met de ondersteuning van de huidige bestuursleden.

Ik heb ook al ideeën wat ik als voorzitter de komende jaren wil gaan doen. De afgelopen jaren is de afdeling flink gegroeid. Inmiddels is het niet alleen meer Spijkenisse en Hoogvliet, maar zijn heel Nissewaard, Hoogvliet, Albrandswaard en Voorne onderdeel van onze club.

Ik wil kijken hoe we zorgen dat iedereen – als diegene dat wil – toegang heeft tot onze activiteiten en dat deze dus ook verspreid zijn over de gebieden. Ik wil meer naamsbekendheid realiseren door regelmatig contact te zoeken met de media en hopelijk daarmee ook nieuwe (jonge) leden aan te trekken. Verder lever ik (zoals u wellicht in de afgelopen maanden ook al heeft gemerkt) een bijdrage in het schrijven van artikeltjes voor de nieuwsbrieven om u op de hoogte te houden van wat er binnen de vereniging speelt.

Kortom, genoeg ideeën! Ik heb er zin in om deze functie te mogen vervullen en blijf graag met u in gesprek over waar uw behoeften liggen. Om die behoefte te peilen hebben we een vragenlijst opgesteld om te achterhalen welke behoeften onder de leden leven, deze zullen we daarna ook nog digitaal verspreiden om meer mensen te bereiken. Maar spreek me ook gerust aan tijdens een lezing, reisje, bloemschikcursus of andere bijeenkomst. Ik kijk uit naar een leuke periode.

Jolanda