De klimaatbestendige tuin

De lezing is in Bibliotheek de Boekenberg te Spijkenisse.

Gratis voor leden en niet-leden. Neem een vriend(in) gezellig mee! In samenwerking met de Gemeente Spijkenisse organiseert Groei en Bloei een lezing die voor alle mensen die een tuin hebben interessant is.

De lezing is in het Auditorium op de 3e etage (te bereiken met lift).

Tijdens deze lezing laat Iris Veltman, milieukundige, tuinontwerper, docent permacultuur en schrijver (van het boek Tuinlogica en voor Groei & Bloei maandblad) zien wat je zelf kunt doen tegen wateroverlast, droogte en hitte.

Natte voeten als je door je tuin loopt, planten die verslappen tijdens droogte en ’s nachts niet kunnen slapen van de warmte.

Tuinieren met klimaatverandering is een uitdaging, maar ook een kans, want als tuinier kun je bijdragen aan de oplossingen!

Leer wat je zelf kunt doen tegen wateroverlast, droogte en hitte.

Ontdek welke tuinmaterialen bijdragen aan opwarming van het klimaat en milieuschade en wat de alternatieven zijn.

Je verlaat de lezing met simpele, praktische ideeën die je tuin vooral mooier, biodiverser en soms zelfs eetbaar maken’.

Je kunt je al opgeven voor deze lezing via de website van de bibliotheek. boekenberg.op-shop.nl/238/lezing-de-klimaatbestendige-tuin

De bibliotheek is verplicht om het aantal mensen te registreren in verband met eventuele calamiteiten. Heeft u moeite om zich te registreren dan kunnen wij dat ook voor u doen.

T.z.t. zal er ook nog een Flits uitkomen met de link en alternatieven om u op te geven.

Inloop vanaf 19.15. Aanvang 19.30 - Eindtijd 21.00.

Marion en Mart  (Commissie Lezingen)