Reisje naar Appeltern

Op 31 mei was het zover.

Het eerste reisje van 2024 vanuit onze afdeling. Het was het jubileumreisje naar Appeltern.

We werden op tijd opgehaald vanaf metrostation Heemraadlaan in Spijkenisse om vervolgens bij metrostation Hoogvliet de bus vol te maken. Met 39 leden gingen we richting Appeltern.

Het was heel gezellig in de bus. Iedereen zat gezellig met elkaar te praten en had het zo te horen goed naar zijn zin.

De bus reed lekker door waardoor we maar met een paar minuten vertraging op tijd aankwamen voor een heerlijke kop koffie en een stuk verse appeltaart. Dat was nog eens een goed begin.

Vervolgens werden we in drie groepen verdeeld en gingen we onder begeleiding een rondje lopen langs de prachtige showtuinen.

De drie gidsen hadden elk hun eigen persoonlijke verhalen.

De gids waar ik bij zat, Elisabeth, had veel te vertellen over van alles en nog wat. Zij wist ook veel te vertellen over onkruid en hoe je dit weer nuttig kunt gebruiken.

Zoals van heermoes, daar kun je thee van zetten als je plant eerst gedroogd hebt. Deze thee helpt volgens haar tegen een blaasontsteking. We zagen prachtige tuinen, van hele strak aangelegde tuinen tot wildgroei.

Voor iedere smaak was er iets te zien. Na een heerlijk verzorgde lunch gingen we vervolgens verder om zelf nog even rond te kijken.

De tuin van Piet Oudolf is goed bekeken en verder hebben ook veel leden nog even gewoon lekker van het zonnetje genoten op een bankje ergens in het park.

We sloten de dag af met een drankje en wat hapjes.

We hadden veel geluk, want de hele dag bleef het droog.

Net toen iedereen zijn plekje in de bus weer had gevonden begon het te regenen, wat een geluk hadden wij.

Het was een zeer geslaagde dag en ik kijk al uit naar het volgende reisje op 5 juli naar de tuinen in Noord-Holland.

Groeten, Jolanda