Zondag 16 april

Het Actieplan Groene Tuinen en de samenwerking met onze vereniging wordt door de Gemeente Nissewaard beslist serieus genomen. Zodra de actiecoördinatrices van de gemeente van ons hoorden dat wij aan de Voorjaarsmarkt in De Hoek zouden deelnemen, kwamen zij met plannen om hier ook aanwezig te zijn om het vergroenen van tuinen te promoten bij de bezoekers.

Zo doende was de gemeente op de Voorjaarsmarkt present met een kraam. Deze stond afgeladen met grote potten bloeiende Mossteenbreek. Samen met de nodige folders werden die gratis uitgedeeld.

De keuze voor deze plant had waarschijnlijk te maken met de landelijk bekende Operatie Steenbreek, die tot doel heeft: Tegels eruit, plant erin.

Onze Groei-en-Bloeitent mocht er ook zijn. Aan twee grote tafels konden de kinderen een mooi bloemstukje maken onder leiding van Marion, Wil en enkele andere vrijwilligsters.

Verder waren vooral Gerda en Jolanda actief in het promoten van Groei en Bloei. Belangstellenden kregen een tijdschrift en een actiefolder mee. Zij konden bovendien een plantje uitzoeken.

Robert had gezorgd voor gratis plugplantjes waarvan de verschillende kruiden het meest in de smaak vielen.

Alles gratis mee te nemen. Eten en drinken was trouwens ook gratis, niet alleen voor de medewerkers maar ook voor de bezoekers. Ik liet me dus de koffie, broodjes en poffertjes goed smaken!

Frans.